Skall byta dörrar i huset och har hittat kvistiga furudörrar till 995:-,inkl.karm. Dom fanns bara i storlekarna 70,80 och 90cm och jag behöver en som är 50 och en som är 60.Hur sjutton gör man? Sågar bort en del i mitten och pluggar och limmar är vad jag tänkt mig,men det kanske inte är det bästa? Om man ska vitlasera sådant virke vad ska man tänka på? Kanske bäst med klarlack?Lasyr gör väl det enklare att dölja ev. missar i skarvningen :-/