Hej, Jag har för låg temp på vattnet från kranarna och skulle behöva lite råd om hur jag kan få upp detta!
Sirius värmepump och systemtrycket ligger på ca 1 bar.
Tacksam för tips!
/Claes

• IMG_0989.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0988.jpeg
    Skapa konto
C
Ser ut som en ackumulatortank med VV-slinga, är det någon sorts improviserad VV-beredare?
Man skulle nog behöva få en bredare bild av hur anläggningen är uppbyggd för att komma med några konkreta tips utöver "ring en röris".

C cpalm skrev:
Ser ut som en ackumulatortank med VV-slinga, är det någon sorts improviserad VV-beredare?
Man skulle nog behöva få en bredare bild av hur anläggningen är uppbyggd för att komma med några konkreta tips utöver "ring en röris".
Inte en aning men systemet är från Megatherm med en Sirius kompressor.
Installerades för ca 29 år sedan o har fungerat mer eller mindre klockrent. Tack annars för tips!

J Jaguarxj8 skrev:
Hej, Jag har för låg temp på vattnet från kranarna och skulle behöva lite råd om hur jag kan få upp detta!
Sirius värmepump och systemtrycket ligger på ca 1 bar.
Tacksam för tips!
/Claes
IMG_20260705_182433.jpg
Skapa konto

Du har blandningsventil som du kan justera tempen med om den funkar.

Ok ja den går att vrida men är det in eller ut för att få högre temp? Inget verkar hända!
Tack!

C
J Jaguarxj8 skrev:
Ok ja den går att vrida men är det in eller ut för att få högre temp? Inget verkar hända!
Tack!
Det är inget trolleri så du kommer aldrig att få högre temp än vad du har i beredaren.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.