P
Hej,

Skulle byta blandare men upptäckte till min förskräckelse att anslutningsslangarna var för korta, hur löser jag detta på bästa sätt?

tack!

• Hand håller två för korta anslutningsslangar som inte når vattenkranens anslutning under ett handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Välkommen till forumet!

Det bästa sättet är att byta anslutningsslangarna till längre, det brukar vara möjligt på bättre blandare.

Näst bäst är väl att skarva på en lagom rörbit på kulventilerna. Det kommer gå åt några kopplingar till det.

Tredje bäst är att ta ett par korta anslutningsslangar med R15inv i ena änden och R15utv i andra och skarva med.

P
tommib tommib skrev:
Välkommen till forumet!

Det bästa sättet är att byta anslutningsslangarna till längre, det brukar vara möjligt på bättre blandare.

Näst bäst är väl att skarva på en lagom rörbit på kulventilerna. Det kommer gå åt några kopplingar till det.

Tredje bäst är att ta ett par korta anslutningsslangar med R15inv i ena änden och R15utv i andra och skarva med.
Tack för svar! Är det lämpligt att ersätta anslutningsslangarna till blandaren med någon från ett annat fabrikat förutsatt att det är samma gänga?

• Gilla
Jacob Hannerz
  • Laddar…
Det kan se väldigt olika ut......Har du kollat att det är gänga ens? En del blandare har fasta slangar till och med.

• Gilla
Anders Persson5
  • Laddar…
Jag skulle utan att blinka dragit upp ett par skarvbitar och anslutit slangarna därifrån.

• Gilla
Stefan N och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Välkommen till forumet!

Vart hittar man anslutningsslangar med inv i ena änden och utv i andra änden? behöver samma fast i r10

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.