12 428 läst ·
7 svar
12k läst
7 svar
för kallt att måla ytterpanel?
hej!
tänkte ta hem ett paket till och måla i dagarna... färgen jag har är butinox som ska vara bauhaus motsvarighet till demidekk om ja fattat rätt....
men på nätterna har vi kring nollan... vad göra? platsen för själva målningen är garaget som har tak (slipper mycket dagg) men inga väggar att tala om...
tänkte måla på dagen och slänga över en presenning + kupevärmare första natten... vad tror ni om det?
tänkte ta hem ett paket till och måla i dagarna... färgen jag har är butinox som ska vara bauhaus motsvarighet till demidekk om ja fattat rätt....
men på nätterna har vi kring nollan... vad göra? platsen för själva målningen är garaget som har tak (slipper mycket dagg) men inga väggar att tala om...
tänkte måla på dagen och slänga över en presenning + kupevärmare första natten... vad tror ni om det?
Trots att det bara är max 10 grader på dagen?
men att det blir minusgrader på natten spelar ingen roll?
tänkte att fryser det inte sönder om det inte har torkat riktigt?
jag tror ändå på en kupevärmare under en pressening... det kanske inte blir grundmålning förren till helgen, och färg helgen därpå...
vi hade - 5 inatt...
tänkte att fryser det inte sönder om det inte har torkat riktigt?
jag tror ändå på en kupevärmare under en pressening... det kanske inte blir grundmålning förren till helgen, och färg helgen därpå...
vi hade - 5 inatt...
Jo, färgen måste ju vara yttorr, alltså att du kan ta på den utan att du får färg på fingrarna. Är den bara det så är det inga problem om det så blir -30. Det kommer torka och genomhärda på sikt ändå.thestrut skrev:
Ett tips, lägg inte ihop brädorna efter att du målat dem, de kommer fastna i varandra, bara grundfärgen är lugnt, men så fort du fått på färdigfärg så går det inte (oavsett torktid).
tackar för svar!
eftersom det bara är första strykningen så ströar jag mellan plankorna... visst blir det något märke av det kanske... men inget som stör efter andra strykningen till våren skulle jag tro
eftersom det bara är första strykningen så ströar jag mellan plankorna... visst blir det något märke av det kanske... men inget som stör efter andra strykningen till våren skulle jag tro
Klicka här för att svara