O olof63 skrev:
yes, det var golvvärme innan, så det är ingen skillnad, men vad är dyrt i sammanhanget
Läste fel i första inlägget, nej om det bara är tröskeln som ska ordnas kostar det såklart inga pengar i sammanhanget.
 
Tackar det är såklart en subjektiv upplevelse. 57 låter dock som rekord, här snachar vi typ 30-ish mot tidigare 15-20 gissar jag.
 
Har du bra fall på golvet i badrummet så behöver man kanske inte ha 2cm hög tröskel på insidan i badrummet. Kan vara att jag ser fel men så länge golvet har bra fall och det normalt inte rinner vatten längs dörren så kan det ju räcka med att den är 5mm högre än golvet?
 
tack för bra svar, dum fråga men varför inte spackla till samma höjd som förut, dåhade det ju jnte varit något problem.
 
T
Den tröskeln är ju ingenting. Du får riva halva badrummet för att få ner dina önskade 15 mm och det är trams och ingenting du kan få firman som har gjort jobbet att göra!
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
tack vad är normal tröskelhöjd räknat från klinkern ? borde finnas något minimum med tanke på översvämningsskydd
 
Den frågan får du nog ställa till byggarna. Kanske var det inte armerat förr? Kanske bygger nya golvbrunnen mer på höjden och höjer hela golvet? Kanske bygger värmegolvet högre? Kan säkert finnas många orsaker. Men har du inte specificerat det i avtalet med byggaren kan du inte kräva dem på det. Fräsa ner det kan du nog glömma. Oavsett vilken typ av golvvärme det ligger så finns det risk att slingorna eller slangarna ligger nära ytan på vissa ställen, framförallt elslingor har en förmåga att flyta upp i bågar mellan infästningarna.

Däremot kan du säkert betala dem för att göra om det. Om fallet är korrekt nu så är brunnen också för hög. Handlar i bästa fall om att bila bort klinkers, någon rad kakel på väggen, flytspackel. Sen möjligen byta golvbrunnen eller åtminstone sänka den. Har du då otur är undergolvet också för högt och måste åtgärdas. Sen flyta om golvet, lägga nytt tätskikt och (om du nu hade tur) går det att ansluta mot väggens tätskikt.

I sämsta fall är det ju att riva ner allt till och med tätskikt och göra om.

Så, om du inte har specat det i beställningen så skulle jag nog sikta på att minimera tröskeln istället.
 
  • Gilla
He3
  • Laddar…
aj då, jag har ju dokumenterat gamla nivåerna och beställningen är återställning till tidigare lösning, så jag tar bort tröskeln och kollar nivån i nästa steg. tack så länge :-)
 
hur högt upp på väggen måste man ha tätskikt där det inte är dusch, vstten mm ?
 
O olof63 skrev:
Hur får man enklast ned golvet 15 mm ? låter som rätt omfattande ingrepp.
Gör om allt från början
 
känns inte som den enklaste lösningen precis, vad kostar en hel omspackling m tätskikt mm ? detta är försäkringsjobb så jag ser inga priser el fakturor...
 
O olof63 skrev:
känns inte som den enklaste lösningen precis, vad kostar en hel omspackling m tätskikt mm ? detta är försäkringsjobb så jag ser inga priser el fakturor...
Väldigt mycket och kommer aldrig att göras om inte du vill stå för kostnaden.
 
hmm vad snackar vi i kronor ungefär ? det är 8,5 kvm och takhöjd 270
 
T
Är detta en trolltråd?:thinking:
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Är detta en trolltråd?:thinking:
Ja man undrar verkligen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.