Vi kom över 2 dörrar med karm som passade våra mått. Men det jag glömde kolla efter vsr djupet på själva karmen. De vi har på övriga dörrar är ca 6,5 cm medan denna karmen är 9.5cm. Så slår på 3cm.
Kan man kapa en del av karmen så att den passar eller är det kört? Tänker på den delen där hålen inte är. Se bild
En annan fråga, vi har en dörrkarm som passar 9x21. Våra hål är 8x21. Kan man kappa den lilla karmen så att det passar det nya måttet?
Kan man kapa en del av karmen så att den passar eller är det kört? Tänker på den delen där hålen inte är. Se bild
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En annan fråga, vi har en dörrkarm som passar 9x21. Våra hål är 8x21. Kan man kappa den lilla karmen så att det passar det nya måttet?
Menar du att klyva karmen, ta bort det orange-markerade och sedan sätta ihop det igen?
Hur sitter gångjärn och låsbleck i förhållande till det du vill ta bort?
Hur sitter gångjärn och låsbleck i förhållande till det du vill ta bort?
Jag menar att man klyver så att allt till höger om orangea försvinner. Sen slipar till och målar. Gängjärn och låsbeck sitter på sidan där hålen är. Så det är enbart trä på andra biten så att säga.Dowser4711 skrev:
Jämför vi med vår andra karm som är smalare så ser den exakt likadant ut förutom att biten är smalare än den vi köpt som är djupare. Laddar upp bild på den smala
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har inte ekonomi just nu till att köpa nya tyvärr. Ska köpanua längre fram men just nu behöver vi bara få dit en dörr.Stefan N skrev:
Vi har dörrar som passar
Om ni kan ta bort överstycke och tröskel för att korta ned dem 10cm så tror jag att det blir det minst dåliga alternativet.
Klicka här för att svara
