Har hittat ett hus som ligger några mil norr om Kungälv utmed västkusten, som vi blev väldigt nyfikna på. Det konstiga är dock att priset är väldigt billigt och har dessutom legat ute ett tag. För mig så ringer naturligtvis varningsklockorna. Huset har ett taxeringsvärde på 1 235 000 och priset som huset ligger ute för är 1 650 000.

För den som vill kolla så finns huset på: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/24081

Frågan är varför det är så billigt? Har kontaktat mäklaren för att boka en visning, så att man får se det med egna ögon, kanske helt ändrar uppfatning då?

/hedde

Jag åker förbi där rätt ofta, så jag tror jag vet vilket hus det är. Kan tänka mig att det är lite billigare eftersom det ligger nära gamla E6 med en del trafik, och det är nog inte så mycket eftermiddagssol pga ett högt berg i väster. Huset är ju inte heller så stort, och kanske behöver fräschas upp? Annars är Stora Höga en trevlig ort och det är mycket bra kommunikationer till bl.a. Göteborg.

Ok. Tycker ändå att det är väl lågt om man ser till tax värdet, men man kna ju alltid hoppas på att det beror på det du säger och att trafiken inte stör allt för mycket. Är det väldigt trafikerat på den väg du nämner? En fråga om Stora höga i övrigt, vads finns där i form av affärer, skolor o så, om det nu är något du har koll på vill säga. :)

/hedde

Håller med om att det låter rätt billigt. Bara tomten borde vara värd runt miljonen (längre in i samhället brukar tomterna gå för runt 1,4-1,7 Mkr). Du behöver nog uppleva trafiken på plats för att se om den är störande eller ej, man är ju olika känslig för sådant. Det nybyggda området strax söderom har en vall som bullerskydd, så det kanske kan vara lämpligt att bygga ett plank mot öster.

Stora Höga / Getskär har byggts ut kraftigt under de senaste tio åren, och har många nybyggda villor. Mest attraktiva lägen i väster och på Valeberget. Stora Höga har affär med post, klädaffär, skoaffär, frisörer, värdshus (på väg att läggas ner?), 2 bensinstationer, båthamn, badplats, segelklubb, dagis (fast många får plats i Jörlanda istället), skola upp till och med årskurs 9. Golfbana ca 2 km bort. Stor handelsträdgård mm strax norr om samhället. Stenungsund har stort köpcentrum, gymnasium mm. Tågstation precis bredvid huset. Cykelbana finns både till Jörlanda och Stenungsund.

Jag skall tillägga att vi bor i Jörlanda där vi byggde 2000-2001. Vi skall bygga ytterligare ett hus i Jörlanda, vid norra stranden av Källsby Kile. Med andra ord trivs vi bra här :-)

Ja, Jörlanda har vi också tittat på, dock ej varit på visning på något ännu. Bor idag i Nol (fel sida? :)) och letar även häromkring.

/hedde

Tyvärr så har huset just nu försvunnit från hemnet, så jag får väl snart ett mail från mäklaren som förklarar att huset är sålt. :(

/hedde

Ja, tyvärr var det ett sovrum för lite för oss också, annars hade vi slagit till direkt. Vet inte va banken hade tyckt om det hela dock, men det hade nog löst sig. ;)

/hedde

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.