1 603 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Fönsterunderhåll helt eller delvis
Jag har en fråga som gäller ommålning av fönster. Har precis flyttat in i ett hus byggt femtioåtta, med vanliga tvåglasfönster. Vet inte hur många år det är sedan de senast målades om men färgen på både karmar och fönsterramar börjar flaga nedtill på många av dem, likadant med kittet. Virket ser sunt ut så vitt jag kan se. Jag misstänker att fönstren aldrig blivit riktigt grundligt övergångna utan bara behovsreparerade men vet inte säkert. Vad jag undrar är, bör jag måla om rubbet, eller skall jag bara bry mig om de slitna partierna? Min far tycker det borde räcka med det senare, medans jag har fått för mig att man brukar gå över hela fönstret och karmen (fullständig renskrapning, oljning, grundning, nytt kitt, målning) och inte bara där färgen börjat släppa. Problemet är att jag inte vet var jag fått detta ifrån. Någon som har några argument för eller emot?
Kan ju nämna att det inte gör mig något att det tar mycket mer tid att gå över alltihop, men är det meningslöst kan jag ju använda de timmarna till något vettigare.
Ola
Kan ju nämna att det inte gör mig något att det tar mycket mer tid att gå över alltihop, men är det meningslöst kan jag ju använda de timmarna till något vettigare.
Ola
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara