Hej!
Skall beställa material till fönstersmyg. Jag tänker mig mdf som går ut ca 1 cm in mot rummet, förutom fönsterbänken som skall gå ut 4 cm. Avståndet från gips till fönster är 20 cm. Hur skulle ni göra? Ursäkta kvalitén på bilderna!
Skall beställa material till fönstersmyg. Jag tänker mig mdf som går ut ca 1 cm in mot rummet, förutom fönsterbänken som skall gå ut 4 cm. Avståndet från gips till fönster är 20 cm. Hur skulle ni göra? Ursäkta kvalitén på bilderna!
Korrekt, det finns ju färdigmålade MDF-skivor. Jag antar att jag sen behöver klyva till dem för att få rätt bredd och sätta den klyvda sidan mot fönstret, men postade här på forumet om någon annan har något förslagM mlkjhr skrev:
Det finns färdigmålade MDF-smygar på bygghandeln där jag jobbar, med en snedklyven sida, 16mm tjocka. Vi säljer 75-100-125-150-175-200-250mm djupa, 2.44 längder, vissa har även 4.2m längder på lager. Givetvis får man klyva till dem om de inte passar djupmässigt, de flesta kör antingen typ montagelim eller dyckert för montaget. 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden