Hej!

Skall beställa material till fönstersmyg. Jag tänker mig mdf som går ut ca 1 cm in mot rummet, förutom fönsterbänken som skall gå ut 4 cm. Avståndet från gips till fönster är 20 cm. Hur skulle ni göra? Ursäkta kvalitén på bilderna!

• Ett rum under renovering med exponerad isolering runt två fönster och en stege i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusvy av rum under renovering med osmyckade fönster och exponerad isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sidor och topp skulle jag kört MDF men inte bänken.
Ska du köra färdigmålat eller?

Stefan N Stefan N skrev:
Sidor och topp skulle jag kört MDF men inte bänken.
Ska du köra färdigmålat eller?
Jag har tänkt köra färdigmålat om jag hittar i rätt mått. Det är lite tidspressat som sig vanligt bör, men det skall ändå bli bra!

Jag antar att du inte ska ha några foder när du ska låta smygarna sticka ut? Finns det färdigmålat där även en kant är målad?

M mlkjhr skrev:
Jag antar att du inte ska ha några foder när du ska låta smygarna sticka ut? Finns det färdigmålat där även en kant är målad?
Korrekt, det finns ju färdigmålade MDF-skivor. Jag antar att jag sen behöver klyva till dem för att få rätt bredd och sätta den klyvda sidan mot fönstret, men postade här på forumet om någon annan har något förslag :)

Det finns färdigmålade MDF-smygar på bygghandeln där jag jobbar, med en snedklyven sida, 16mm tjocka. Vi säljer 75-100-125-150-175-200-250mm djupa, 2.44 längder, vissa har även 4.2m längder på lager. Givetvis får man klyva till dem om de inte passar djupmässigt, de flesta kör antingen typ montagelim eller dyckert för montaget. :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.