Mikael_L
kysan, hur gick det?
Har du lyckats byta band?

Hur gamla är dina markiser?

Japp, inga problem, lossade ena sidan, drog ut rullen en bit, dit med nytt band och lite 5-56 så var funktionen som ny. Dom är bara två år, banden hade smulats sönder i söderläge utan skugga, dom andra ok. Mycket trevlig kundservice.

Mikael_L
Vet du om det är samma markiser som dom har i sortimentet i år?

Inte en aning.

Mikael_L
OK.
Jag är frågvis bara för att jag funderar lite på om jag vågar köpa en Rusta, Jula, eller Biltema terassmarkis, isf de dyra fina märkena ...
Jaja, jag får fundera vidare. Men du är i alla fall rätt nöjd med din, och man kan ju hoppas att Rusta inte har gått nedåt i kvalitet på dessa två år. ;)

Visste inte riktigt om vi ville ha markiser så det blev ett "provköp" när RUSTA hade kampanj, inställd på att slänga dom eller byta. Men stått pall för stormar etc. Blektes lite första året men inte mer. Helt ok köp för dom pengarna.

Nu gick dom andra två snörena också, snällt av Rusta att skicka hit fyra :-)

kysan skrev:
Nu gick dom andra två snörena också, snällt av Rusta att skicka hit fyra :-)
De visste väl redan vad som skulle hända. :)

läste detta idag. är ny medlem. köp inte från asien dvs. rusta,jula, öeb. mm allt är skit om det är markiser. väv och delar undermåligt, men du får va du betalar för. räkna inte med reservdelar om du inte har mekanisk verkstad och eget väveri mm.på kort sikt att sälja huset, ser bra ut så kör,men ska du behålla lägg ner det. vet mycket om detta ämne. hjälper gärna till på frågor.

Hur är det med skånska byggvarors markiser då? Dom är bra enligt dom själva då det är spinnfärgad akryl eller vad det heter :)

allt nu för tiden är plast. olika namn bara. som ps. såg i indien kör fortfarande med bomull.. nyaste bland vävar är perfomerad plastväv. kan se ut, men inte in. så fina porer. sen om delar flesta svenska och eu. tillverkare är kompatipla med varandra. finns ett grundsystem. går att plocka delar fram och tillbaka. men säljarna kommer aldrig erkänna detta. om motorer och fjärrkontroller. två system kan man lita på. somfy, och becker. funnits på marknaden i över 30 år. finns garantier och återförsäljare. ett råd sälja huset snabbt köp typ. rusta. ska du behålla huset gör inte. ett nerköp som kostar mycket pengar. jag kan detta tro mig inte bara powerboats och v-8 bilar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.