2 069 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Fönsterlist inomhus
Medlem
· västra götaland
· 4 inlägg
Hej Forumet!
Jag har målat mina fönster inomhus vita från brun/svarta. Mellan träet och glaset så sitter en 1/2 cm svart gummilist som tätar fönstret. Jag har inte målat över den och försökt maskera den med tejp med blandat resultat. Jag skulle vilja göra gummilisten vit men hur, går det att använda silikon eller akrylfog utan att försämra listens tätande egenskaper?
Jag har målat mina fönster inomhus vita från brun/svarta. Mellan träet och glaset så sitter en 1/2 cm svart gummilist som tätar fönstret. Jag har inte målat över den och försökt maskera den med tejp med blandat resultat. Jag skulle vilja göra gummilisten vit men hur, går det att använda silikon eller akrylfog utan att försämra listens tätande egenskaper?
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Medlem
· västra götaland
· 4 inlägg
Men om det går att dra en fog och det blir bra så tror jag att det är mycket enklare än att att demontera/återmontera altandörrar och fönster. Blir det inte bra åker jag ju på utbytningsjobbet iaf. Har dock inte sett att vår lösning finns bland nyare fönstermodeller så det kan ju bli en listjakt också
Listen du pratar om heter EPDM-list och finns i vitt, dock skulle jag aldrig komma på tanken att lyfta ur glaset för att byta ut den.
Foga istället
Foga istället
Medlem
· västra götaland
· 4 inlägg
Tack för svaren. Det blir till att foga
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden