P
Har nu 3st fönsterlås som inte längre går att låsa upp. Ett kan ev vara låst med en annan nyckel men det sista som ny börjar krångla låstes så sent som igår och idag går det inte att låsa upp med samma nyckel. Låsen är av typen FAS 147 som har nyckelminne, dvs programeras med den 9-tillhållar nyckel som man låser med.

Någon mer som har eller haft problem med dessa lås?

Oftast är det att någon låst med en annan nyckel har även varit med om att någon som varit på besök låst låsen (man undrar varför och hur någon kommer på tanken, barn brukar vara nyfikna och provar).
Ett annan vanligt problem är någon smort låset som då slutar fungera.

P
Jo så kan det ha varit i ett fall men det sista som nu inte fungerar vet vi till 100% att det är samma nyckel som använts och jag har även märkt att det kan vara svårt på att låsa upp dessa lås om man använt en annan nyckel än den som man låste med fast med samma låsmönster som går till ett 9-tillhållarlås vi har på garagedörren. Näe några nya såna skitlås blir det inte igen när jag borrat bort dem :(

P
Nu är låsen utbytta. Var inga större problem att borra upp dem och man förstår ju att de kan krångla med tanke på hur de såg ut inuti. IMG_4527.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
dlidstrom
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Nu är låsen utbytta. Var inga större problem att borra upp dem och man förstår ju att de kan krångla med tanke på hur de såg ut inuti.[bild]
Hur gjorde du när du "borrade upp dem"? Var sätter du borren och med vilken typ av borr? Metallborr?

P
Oj det var 8 år sedan men jag borrade med vanlig metallborr där det såg som det satt nitar om jag inte minns fel.

P
Plastkåpan får du såklart bända bort först så att du ser var du ska borra.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.