Har gett mig på att måla fönster på mitt fritidshus som jag nyligen blivit ägare till. Misstänker att det jag trodde var kitt är silikon eller något annat material för det beter sig inte som förväntat när jag försöker måla. Färgen vill inte fästa och när den väl torkat går den att dra av i stora sjok. Om man trycker med fingret känns det mjukt och gummiaktigt. Någon som känner igen detta? Några gissningar på vad det är för material samt tips på något knep för att få färgen att fästa?
Tacksam för råd!
Tacksam för råd!
Bara ta bort och kitta om, låter som någon slags silikonbaserad fogmassa då färgen inte fäster..A Antonia Bergvall skrev:Har gett mig på att måla fönster på mitt fritidshus som jag nyligen blivit ägare till. Misstänker att det jag trodde var kitt är silikon eller något annat material för det beter sig inte som förväntat när jag försöker måla. Färgen vill inte fästa och när den väl torkat går den att dra av i stora sjok. Om man trycker med fingret känns det mjukt och gummiaktigt. Någon som känner igen detta? Några gissningar på vad det är för material samt tips på något knep för att få färgen att fästa?
Tacksam för råd!
Hoppas på att kunna hoppa över att ta bort och kitta om även om det inte är någon långsiktig lösning.
Tänker om man kan pensla något som får färgen att fästa.
Tänker om man kan pensla något som får färgen att fästa.
Klicka här för att svara