Har gett mig på att måla fönster på mitt fritidshus som jag nyligen blivit ägare till. Misstänker att det jag trodde var kitt är silikon eller något annat material för det beter sig inte som förväntat när jag försöker måla. Färgen vill inte fästa och när den väl torkat går den att dra av i stora sjok. Om man trycker med fingret känns det mjukt och gummiaktigt. Någon som känner igen detta? Några gissningar på vad det är för material samt tips på något knep för att få färgen att fästa?

Tacksam för råd!

• IMG_5047.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Antonia Bergvall skrev:
Har gett mig på att måla fönster på mitt fritidshus som jag nyligen blivit ägare till. Misstänker att det jag trodde var kitt är silikon eller något annat material för det beter sig inte som förväntat när jag försöker måla. Färgen vill inte fästa och när den väl torkat går den att dra av i stora sjok. Om man trycker med fingret känns det mjukt och gummiaktigt. Någon som känner igen detta? Några gissningar på vad det är för material samt tips på något knep för att få färgen att fästa?

Tacksam för råd!
Bara ta bort och kitta om, låter som någon slags silikonbaserad fogmassa då färgen inte fäster..

• Gilla
Antonia Bergvall
  • Laddar…
Hoppas på att kunna hoppa över att ta bort och kitta om även om det inte är någon långsiktig lösning.
Tänker om man kan pensla något som får färgen att fästa.

Hoppas på att kunna hoppa över att ta bort och kitta om även om det inte är någon långsiktig lösning.
Tänker om man kan pensla något som får färgen att fästa.
Inte på silikon.

Frerider Frerider skrev:
Inte på silikon
Är inte säker på att det är silikon, men misstänker det.

Är inte säker på att det är silikon, men misstänker det.
Ta loss en bit så ser du om den är väldigt elastisk..

Några gissningar på vad det är för material samt tips på något knep för att få färgen att fästa?
Behöver du måla fogen då?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.