Hej!

Fönstergruppen i Sverige AB med säte i Skanör finns, som jag uppfattar det, inte längre.

Fönstergruppen monterade fönster i min villa bl.a. i badrummet.

Beslagen till fönster till badrummet har börjat att rosta.

Jag är intresserad av att hitta det företag som tog över verksamheten från Fönstergruppen i Sverige AB.

De måste väl också ha tagit över garantiansvaret antar jag.

Rostiga beslag på ett vitmålat fönster, tecken på slitage och vattenexponering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostiga fönsterbeslag på innerfönsterkarm i behov av byte.
Skapa konto

/Besviken fönsterköpare

Vet ej svaret på frågan men tvivlar på att de tillverkar alla komponenter själv, eller? Enligt konsumentköplagen kan du isåfall gå vidare till själva tillverkaren med ersättningskrav om inte företaget existerar längre. (paragraf 46)

C CarinaBerg skrev:
Vet ej svaret på frågan men tvivlar på att de tillverkar alla komponenter själv, eller? Enligt konsumentköplagen kan du isåfall gå vidare till själva tillverkaren med ersättningskrav om inte företaget existerar längre. (paragraf 46)

• Närbild av en dörrlåssmekanism markerad med "EVVA" under installation eller reparation.
    Skapa konto
  • Metallisk dörrspärr för skydd mot inbrott ligger på en vit yta bredvid en skruv.
    Skapa konto
Stort tack för Ditt råd. Jag har lagt upp bilder på beslag till fönster som inte har rostat. Jag är tacksam för tips på vem som har tillverkat denna typ av beslag.

B Bobo23 skrev:
Stort tack för Ditt råd. Jag har lagt upp bilder på beslag till fönster som inte har rostat. Jag är tacksam för tips på vem som har tillverkat denna typ av beslag.
Aubi tillhör Siegenia som är tyskt företag.

Hej!
Inte för att jag är nån expert men ditt fönster verkar sitta där det är mycket fukt och det mesta idag i beslagsväg är tunn elförzinkning på, funkar bra i inomhusmiljö, så blir nog tyvärr så rätt snabbt om det sitter nära dusch eller så.

Men som tips om du borstar rent det som sitter löst och sprutar på lite tunnflytande rostskyddsvax från ex biltema så motverkar du mer rost.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Badrumsfönster där det ser rostigt ut (med tanke på kaklet)

Hur är ventilationen i utrymmet?
Sitter fönstret i våtrumszon 1?

Jag skulle inte ta för givet att det är fönstret det är fel på

Edit: Autoscroll som tog upp en gammal tråd....

Det finns en fläkt som startar automatiskt när fuktnivån når viss nivå så rummet är utmärkt ventilerad.
Vet inte hur zonerna i våtrummen klassas tyvärr

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.