2 207 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Fönsterfoder och ny panel
Hej! Vi ska spika upp en pärlspont i vardagsrummet upp till en viss höjd och sedan tapetsera över den. Men hur gör vi med fönsterfodren? Panelen ska det ju reglas för. Väggen som inte ska ha panel kommer ju att vara som den är i princip bortsett från en renoveringsgipsskiva på 6mm. Är det nån som hänger med och förstår vårt "problem"?
Allt gott! / Tomas
Allt gott! / Tomas
Om jag förstår dig rätt, så menar du att du kommer får en nivå skillnad om du reglar först? Ett alternativ är i så fall att du limmar dit pärlsponten direkt på väggen så bygger dom inte mer än sin egen tjocklek så att säga. Sen häftar du dina foder löst och spikar upp pärlsponten så den möter mot fodret.
Japp det är så jag menar! Vi var inne på panelskiva förut men vi skulle hellre vilja köra med "äkta" panel. I badrummet och ev köket blir det panelskiva då dom utrymmena är så små. Så hur gör man när man reglar upp? Särskilt med tanke på att vi vill ha en del av väggen tapetserad också.
Det blir ju svårt att få det jämt med dina fönsterfoder om du reglar upp, det är väl liksom det som är problemet. Men det går även att limma äkta pärlspont, dock lite mer bökigt än med panelskiva. Du kan då lägga en liten limklutt i överkanten på panelen och spika den i nederkanten i syllen på väggen och i överkanten sätter du en bröstlist t ex den härhttp://www.cheapy.se/webapp/wcs/stores/servlet/Product2_10651_10551_26612_46_11728_13085_13085_ProductDisplayErrorView Vet inte om jag förklarat begripligt, men en jag känner gjorde så och han blev nöjd med det.
Klicka här för att svara