4 124 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
fönsterbyte
Ska om en månad byta ett par fönster hemma. Fasaden består av reviterad puts. När jag tar ut det gamla fönstret måste jag knacka bort endel puts. Nu undrar jag hur jag bäst tätar mellan putsen och det nya fönstret? Ska inom ca 2-4 år byta fasaden till träpanel och vill därför helst inte göra mer än vad som är precis nödvändigt för att det ska bli tätt så att regnvatten inte kan komma åt träet innanför putsen. Finns det något bra medel/metod för detta ändamål?
Tror du man behöver inplåtning? Min tanke var att knacka bort så mycket puts så att jag får plats med fönsterfoder och sedan försöka täta springan mellan puts och foder...
Hej
När fönsterinstallatörer(Tiivi, Mockfjärd etc) sätter in fönster i putsade/reverterade hus använder de någon slags täcklist av plåt el. alu. som täcker avståndet mellan karm och vägg. Kanske går att hitta någonstans. / LOB
När fönsterinstallatörer(Tiivi, Mockfjärd etc) sätter in fönster i putsade/reverterade hus använder de någon slags täcklist av plåt el. alu. som täcker avståndet mellan karm och vägg. Kanske går att hitta någonstans. / LOB
Klicka här för att svara