Hej,
Jag har ett företag hemma som byter några fönster och en dörr. Nu när de är nästan klara så är jag ytterst tveksam till plåtjobbet på utsidan.
Ska det verkligen se ut såhär?
Plåten som sitter högst upp (på alla fönster) ser ut att hänga ner ca 2cm.
Plåten ser heller inte ut att sitta tätt på sidorna , säljaren hävdade att det var svårt att få det bra eftersom det är ett tegelhus.
Jag har gått runt och kollat på andra hus som har liknande tegelfasad och fått sina fönster bytta, jag tycker att de ser täta ut.
Jag tycker inte det ser professionellt ut.
Jag har ett företag hemma som byter några fönster och en dörr. Nu när de är nästan klara så är jag ytterst tveksam till plåtjobbet på utsidan.
Ska det verkligen se ut såhär?
Plåten som sitter högst upp (på alla fönster) ser ut att hänga ner ca 2cm.
Plåten ser heller inte ut att sitta tätt på sidorna , säljaren hävdade att det var svårt att få det bra eftersom det är ett tegelhus.
Jag har gått runt och kollat på andra hus som har liknande tegelfasad och fått sina fönster bytta, jag tycker att de ser täta ut.
Jag tycker inte det ser professionellt ut.
Kollar man på första bilden så ser det ut som att ett fyllo har bankat till plåtarna!
Hade inte accepterat ett jobb som ser ut sådär, hade bett firman komma ut o göra om.
O förhoppningsvis har du inte betalat än
Hade inte accepterat ett jobb som ser ut sådär, hade bett firman komma ut o göra om.
O förhoppningsvis har du inte betalat än
Varför har man valt så stora plåtar? Är fönstren så mycket mindre än hålen? Om man väljer att sätta plåt så brukar man använda betydligt mindre och diskreta plåtar, då kan det se bra ut.
I tegelfasad är nog det snyggaste ändå att man sätter en bottningslist och fogar med murbruk.
I tegelfasad är nog det snyggaste ändå att man sätter en bottningslist och fogar med murbruk.
Har inte betalat ännu, de kommer förbi imorgon för att diskutera det hela Håller med dig, ser bedrövligt ut. Tragiskt dåligtL Lutte skrev:
Sant, ser så ut. Jag har kollat på ett 30 tal hus som har nya fönster / plåtar. Där glappar inte plåten det minsta. Sitter perfekt..T tergo skrev:
Jag har aldrig heller sett att någon har lämnat en springa i överkant på plåt. Verkligen udda? Jag får in ett helt finger ( se bild)
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Så här ser det ut hos mig.
De tog mått på allt sen kom det färdiga plåtar som de satte upp.
De tog mått på allt sen kom det färdiga plåtar som de satte upp.
Tack för att du visade mig detta.L Luugen skrev:
Uppenbarligen kunde de inte sätta plåten bra upptill för att det var en regel ivägen... Då kanske man borde säga det till kunden istället för att bara göra något halvdåligt..
De kommer att göra träfoder med en klack så som vi hade på de gamla fönstren.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
F fönsterpåven skrev:
Ja risken är nog att få vatten in där.
De gjorde uppvik bakom och la i tätning, tec 7 mellan plåtarna så det borde va liten risk för vatten där uppe då.
Klicka här för att svara








