Hej alla fina!
Mina fönsterbleck ser ut så här...
Vad rekomenderar ni? Behöver de bytas helt eller går det att åtgärda?
Tack!
Mina fönsterbleck ser ut så här...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Vad rekomenderar ni? Behöver de bytas helt eller går det att åtgärda?
Tack!
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
De sitter ju inte fast ordentligt så du kan byta nya med uppvik. Kostar inte så mycket att få dem gjorde av en plåtslagare om du måttar själv.
Dä kommer du åt att skrapa och måla bottenstycket ordentligt.
Dä kommer du åt att skrapa och måla bottenstycket ordentligt.
Det ser ut att vara oerhört sparsamt med bleckspik. Och därför har det krupit ur läge och det är ju inte bra. Då är det bättre att skruva fast med bleckskruv ifall karmen tillåter det och inte är rutten. Det ser lite ut att vara lite fnas i virket, men med skruv går det i alla fall bättre än spik. Sedan ser det ut som att det sitter en infästning vid ringen, och den måste bort när blecket skruvas fast igen för att återmonteras men med en tätbricka emellan så att det inte suger fukt i träet. Annars så är det bara att skrapa och måla när fönstret också görs i ordning.
Mvh Masen
Men nu när jag tittar igen så ser ju blecket ut att vara för kort! Då är det bättre att sätta dit ett traditionellt bleck med droppkant ca 40 mm utanför väggliv. Hör med plåtslagarn på orten vetja.
Mvh Masen
Logga in
Skapa konto
Men nu när jag tittar igen så ser ju blecket ut att vara för kort! Då är det bättre att sätta dit ett traditionellt bleck med droppkant ca 40 mm utanför väggliv. Hör med plåtslagarn på orten vetja.
Klicka här för att svara