Vi har ett hus från 71, där är bänkarna sten som liknar den som heter Jura Grey i din länk.

Personligen tycker jag det är en rätt trist färg och hade föredragit en ljusare marmor.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Vi har ett hus från 71, där är bänkarna sten som liknar den som heter Jura Grey i din länk.

Personligen tycker jag det är en rätt trist färg och hade föredragit en ljusare marmor.
Tack snälla. Har titta på Jura Grey och den känns verkligen 70-tal och är inte så tråkigt ändå tycker jag. Tror att jag sett den i något hus för länge sedan, så den känns bekant.

Har lite inredningsdetaljer 70-tals badrum om ni vill.

• Gilla
Kristina Bonander1
  • Laddar…
Kristina Bonander1 Kristina Bonander1 skrev:
Tack snälla. Har titta på Jura Grey och den känns verkligen 70-tal och är inte så tråkigt ändå tycker jag. Tror att jag sett den i något hus för länge sedan, så den känns bekant.
Personligen tycker jag den är lite väl tråkig bara, påminner för mycket om betong.

• Gilla
Kristina Bonander1
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
1972 kan det ha varit såna här rackare (de vill du inte ha tillbaka). Hade såna i min gamla lägenhet från -74.

[bild]
Och även långt senare fanns de att köpa här i stan vid en loppmarknad som fått tag i ett gammalt lager med eternitvaror. De hade även ett parti med brandsäkra långa handskar med texten 100 procent asbest. Jag sa till att det är mindre lämpligt men loppisen drevs av kommunen som en sysselsättning för personer med funktionsvariationer så ingen vidare respons.

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Satsuki
I har orginalfönsterbänkarna kvar i vårt hus från -76. Kan fots senare idag när det är ljust.
Fönstren var typ alltid (?) bruna eller svarta på 70-talet, hos oss laserade i mörkbrunt.

Fönsterbräda i trä med utsikt över trädgård och gammaldags element under fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det där är original i vårat hus, vi har även de konsoller du länkade en bit upp.

• Gilla
Moelma och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Behöver du sådana här konsoller till dina fönsterbänkar?
[bild]
Hej igen Thomas. Om dina konsoller har samma mått och utseende som den skiss jag skickade tidigare i tråden är jag intresserad av att köpa dem av dig.

Snickaren föreslog det här. Ser ut som det är samma typ av konsoller som du har. [länk] (vet inte om det går att skicka länken såhär. Bifogar bild också)
Mina har också 100 mm på skruvsidan. Jag har 8 st guldfärgade med A=120 mm och 5 st silverfärgade med A=140 mm. Skicka gärna PM om du är intresserad.

Satsuki
Satsuki Satsuki skrev:
I har orginalfönsterbänkarna kvar i vårt hus från -76. Kan fots senare idag när det är ljust.
Fönstren var typ alltid (?) bruna eller svarta på 70-talet, hos oss laserade i mörkbrunt.
Så här ser våra fönsterbänkar ut. Original 1976, och skittunga!!!

Fönsterbänk i grå sten med mönster och ådringar, original från 1976.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
Satsuki Satsuki skrev:
Så här ser våra fönsterbänkar ut. Original 1976, och skittunga!!!

[bild]
Tack. Snygga tycker jag. Är dom i sten? Eftersom de är så tunga.

T Thomas_Blekinge skrev:
Har lite inredningsdetaljer 70-tals badrum om ni vill.
Badrummet är inte på tapeten just nu men dela gärna vad du har.

T Thomas_Blekinge skrev:
Mina har också 100 mm på skruvsidan. Jag har 8 st guldfärgade med A=120 mm och 5 st silverfärgade med A=140 mm. Skicka gärna PM om du är intresserad.
Tack. Ska kolla vilket A-mått som blir bäst. Återkommer via PM.

Satsuki
Tack. Snygga tycker jag. Är dom i sten? Eftersom de är så tunga.
Ja, det tror jag absolut. Kan dock inte svara på vilken sten. Baserat på utseende kan det kanske vara någon slags kalksten. Det är iaf inte marmor eller granit…

• Gilla
Kristina Bonander1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.