S
K kaskanen skrev:
Det är precis så jag också resonerat, så frågan är varför entreprenören hänvisar mig till min egen försäkring.
Billigare för dem.

K kaskanen skrev:
Det är precis så jag också resonerat, så frågan är varför entreprenören hänvisar mig till min egen försäkring.
Troligen pga att de inte vill ta ansvar för sitt arbete och de hoppas på att du tar kostnaden för bytet av fönster

MathiasS MathiasS skrev:
Eftersom det är ett entrepenadbolag som frågan ställts till får man väl anta att man inte byggt själv i detta fall.

Jag skulle kontakta fönsterleverantören. De kommer nog ut och tittar på hur fönstret är monterat och om det inte är ok gjort så får ju företaget som monterat fönstret ta hand om detta.
no shit fast nu skrev ts "Vi byggde ett hus" jag har byggt ett hus med 😀

H
K kaskanen skrev:
Tycker också det låter konstigt, med den logiken ska ju exempelvis golv som spricker pga felaktig montering också täckas av villaförsäkring. Vad är då entreprenaden ansvarig för de första 2 åren? Endast sprickor i fasaden?
Kontakta ELITFÖNSTER och fråga dem. Om de ersätter direkt eller om det skall gå via köparen. Vi hade samma typ av skada men det hade gått flera år och då tog inte ELITFÖNSTER skadan utan vi fick ersättning från villaförsäkringen. Skadan började vid ett stift. Vi hade även skador på ett glas, prickigt glas, vid leverans, det fick ELITFÖNSTER byta kassetten på med lite bestämd ton från oss.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.