I huset vi har flyttat in i så har jag ett relativt nytt fönster där vi märker att det drar rejält. Vid närmare kontroll så sluter fönstret inte tätt i dom nedersta hörnen. När jag stänger fönstret så kan jag dra det i sidled så att säga så att det sluter tätt i ett hörn. Vill jag få det tätt i det andra hörnet så får jag dra med lite kraft i fönstret i sidled, men så blir det såklart inte tätt i det andra.
Känns som att man slarvat när man satt in fönstret så att det är tätt uppe, men stor skillnad nere.
Finns det något sätt att rätta till detta tro? Kan man skriva på hylsorna på karmskruvarna och se om det hjälper eller har ngn nått annat tips?
Känns som att man slarvat när man satt in fönstret så att det är tätt uppe, men stor skillnad nere.
Finns det något sätt att rätta till detta tro? Kan man skriva på hylsorna på karmskruvarna och se om det hjälper eller har ngn nått annat tips?
Produkter som diskuteras: "karmskruvarna"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Klicka här för att svara