Närbild på ojämnt fogat fönster med synliga fel och ojämnheter i fogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av nyligen renoverat fönster med ojämn omfogning och gamla träramar.
Skapa konto
Renoverat fönster med ojämn fogning och synlig penselstruktur på träramen mot en bakgrund av takpannor.
Skapa konto
Närbild på nyrenoverat fönster med ojämn fogning vid träramen och fönsterkarmen.
Skapa konto
Nyligen renoverat träfönster med ojämn och klumpig omfogning längs kanterna.
Skapa konto
Närbild på ojämn fönsterfog vid en renoverad träram med synliga oregelbundenheter.
Skapa konto
Renoverat fönster med synlig ojämn struktur i träramen och varierande utförande av fogning.
Skapa konto
Vi har fått våra fönster renoverade. Samma målare har gjort andra målningsjobb till oss som varit mycket noggrant utförda. Fönstren tycker jag dock inte blev bra. Att själva strukturen i de gamla träramarna är ojämn är ju en sak, det är mest charmigt, men själva omfogningen har jag svårt att känna mig nöjd med. Jag menar att jag aldrig är petig, men vill gärna ha era synpunkter. Kanske har jag orimligt krav. Kostnad per fönster tror jag kommer att vara ca 2000 sek plus material så jag tycker inte det är en snikrenovering…Vissa delar av fog är OK (se exempel) men andra inte….

Nä.. den där kittningen är INTE okej :confused::confused:

Jag gjorde ett bättre jobb första gången jag provade..

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Nä.. den där kittningen är INTE okej :confused::confused:

Jag gjorde ett bättre jobb första gången jag provade..
ja, jag har oxo kittat ett par ggr och tänker detsamma…frågan är om kittningen behöver göras om från början….

S sepani skrev:
ja, jag har oxo kittat ett par ggr och tänker detsamma…frågan är om kittningen behöver göras om från början….
Ja.. det tror jag..

För när slutresultatet ser sådär illa ut, vem kan garantera att jobbet ens är korrekt utfört?

Violina Violina skrev:
Ja.. det tror jag..

För när slutresultatet ser sådär illa ut, vem kan garantera att jobbet ens är korrekt utfört?
Ja...själva målningen tror jag är korrekt utförd. Jag har varit förbi ett par ggr under tiden och sett att fönstren grundmålats och att de verkar vara "trärena". Väldigt trist att man fibblat till det med kittningen, det är ju normalt en ganska "snabb" del av jobbet....

Det där är gör om gör rätt, det ser ut som ett förskole projekt, säg till så ingen annan stackare åker på samma styggelse till kittning, så kanske även utförande får sig en tankeställare att höja sin standard

Bild 2 och 3 ser ju OK ut tycker jag, men se'n är det lite slarvigt gjort. Kittades fönstrerna när de satt uppe? Målningen ser bra ut tycker jag som är lekman.

Dan1891 Dan1891 skrev:
Bild 2 och 3 ser ju OK ut tycker jag, men se'n är det lite slarvigt gjort. Kittades fönstrerna när de satt uppe? Målningen ser bra ut tycker jag som är lekman.
Ja, en del av fönstren är absolut "OK". Jag förstår självklart att fönstren som är gamla inte blir "som nya" när de renoveras (och det är ju oxo en del av charmen) men en del av fönstren är absolut inte OK. Konstigt att det kan skilja så mycket i kvalité på arbetet. Fönstren kittades när de satt uppe. De går inte att "lyfta" av då panelen är satt för tajt, utan hade i så fall behövt skruvas av via fästena.

M MattEri skrev:
Det där är gör om gör rätt, det ser ut som ett förskole projekt, säg till så ingen annan stackare åker på samma styggelse till kittning, så kanske även utförande får sig en tankeställare att höja sin standard
Ja...jag har själv kittat ett par fönster och det bör absolut bli bättre än så...positivt är att de accepterar anmärkningen och kommer att korrigera det. Lite konstigt kan jag tycka att ett par av fönstren är riktigt bra medan en del är ren katastrof....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.