Hej.

Jag håller på att bygga hus, beställde fönster och jag fick en serie som är skadade ifrån fabriken. Dom har tydligen haft problem med fräsmaskinen som gjorde inner karmarna. Nu har det varit folk ifrån en närliggande fabrik och dom vill nu slipa, spackla upp skadorna och sedan penselmåla det som är spacklat. Skall jag som kund verkligen acceptera detta ??? Det kommer ju att se skit ut när vissa delar av karmarna är sprutmålade ifrån fabriken och andra delar bättrade med pensel.

Har betalt 65 000kr för dessa rutor, kan man inte då förvänta sej lite bättre kvaliet ??

:(

B
finns bara en grej som du ska acceptera. det som står på din beställning.
du ska inte behöva ha några lagade fönster. men har du satt upp fönstrena så har du ju nästan accepterat utseendet. ALLTID kolla din beställning innan åkaren lämnar din byggplats.

Jodå, säljaren tog på sej ansvaret så fort dom ringt upp fabriken och bekräftat att detta är ett produktions fel. Först ville dom skylla på mina snickare. Men dom hade bara hunnit sätta 3 rutor när dom insåg att alla fasta fönster hade samma sorts skada.

B
det va bra. jag vet svårt att se alla fönster i förpackningarna.
du ska ha perfekta fönster inget annat. och du har köpt fabriksmålat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.