Behöver göra något åt mina bedrövligt fula fönster och har bestämt mig för att byta dem. Har fått offert från tjusigt trähantverksföretag, det skulle kosta ca 130 000 för 8 vanliga tvåluftsfönster plus ett fyrlufts. Då jag inte är gjord av pengar funkar inte det, så har börjat kolla runt på nätet. Finns ju betydligt billigare fönster där ute, och att det skiljer i kvalitet fattar jag ju. Men exakt VAD är det som skiljer? Som fattiglapp med hus har jag inte råd att ta med i beräkningen var träet kommer ifrån tex, men har heller inte råd att köpa fönster som inte går att montera tex. Har tittat på Byggmax/Skånska byggvaror, Hemfint.se och Sparfönster. Efterlyser härmed erfarenheter av ovan nämnda, samt tar tacksamt emot tips på andra fönstertillverkare som jag kan tänkas ha råd att köpa från. Det jag är ute efter är kopplade utåtgående träfönster, tvålufts 11 x 14, helst spröjsade (men är inte intresserad av utanpåliggande plastspröjs).
Tack på förhand :)

Kolla runt lite mer.
Nu är det visserligen 1,5 år sedan, men köpte ett 10x9 kopplat, kärnvirke, äkta spröjs osv osv från ett lokalt snickeri för 5700. Dock omålat vilket är en sådan sak som kan dra iväg en del, men å andra sidan möjligt att fixa själv.

Jag är dock villig att betala några kronor extra för att få "hantverksmässiga" fönster istället för något massproducerat då det senare skulle se för j*ligt ut på huset.

Men du kan inte bara renovera upp de du har? Det är ju allra billigast.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.