Hej tänkte göra ett fönster i en befintlig trävägg med glasbetong. Tänkte använda plastlister och lim. Men hur lägger man med det sista raden på sidan och uppe.Skall jag ha en rörlig t ex latex fog på alla sidor utom längst ned eller? Blir det stabilitet i fönstret då?? Eller tänker jag helt fel nu...Fäster man plastlisten med skruv mot kanterna. som en ram sedan limmar varje block med list...

Hej! Gjorde du ditt fönster av glasbetong? Är nyfiken på om du har några erfarenheter att dela med dig av? Tänkte nämligen bygga ett högt smalt "fönster" av glasbetong på en sidan av en friggebod jag planerar att bygga. Och är osäker på hur jag bör täta.

Varför inte vanligt fönster!?

Jonatan79 skrev:
Varför inte vanligt fönster!?
Därför det blev bättre och snyggare med detta :-)

Edit: Förstod sen att du svarade Jonas_80 :-)

Redigerat:
Jonas_80 skrev:
Hej! Gjorde du ditt fönster av glasbetong? Är nyfiken på om du har några erfarenheter att dela med dig av? Tänkte nämligen bygga ett högt smalt "fönster" av glasbetong på en sidan av en friggebod jag planerar att bygga. Och är osäker på hur jag bör täta.
Gick jätte bra! Nu är ju mitt inne i en hall och detta fönster mynnar till källaren. Men gjorde bara ramen med måtten på lister+glasen. Sedan är det bara att limma och sedan fogade jag med vanlig fog.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.