har smala fönster ända ned precis som din bild. Jag tycker det ger mycket ljus och skulle inte sätta ett så smalt fönster högre upp, skulle se jättekonstigt ut. Man har inte så mycket insyn genom smala fönster om man inte står precis i fönstret. Vårat är placerat så det lyser upp en mörk hall utanför rummet. Riktigt bra av arkitekten, sånt jag inte tänkt på om jag ritat.

dd88 dd88 skrev:
[bild]
Vi har fönster ner till golv. Inte flyttat in än men upplevde inget kallras när det var kallt ute. Plattan var något svalare längst ut mot fönsterna men då var inte heller golvvärmen igång.

Självrengörande fönster på nedre plan är det många som varnar för, räcker med ett par skitiga barnhänder eller att någon lutar sig mot rutan för att det ska bli repor. Vi körde solskyddsglas vilket är värt varenda krona då det tar nästan all UV-strålning och mycket värme.

Fönster som är lägre än 60cm från golv måste vara skyddsglas, dessa är oftast laminerade men vi tog även härdade för att försvåra för eventuella tjuvar.
Detta hör inte alls hit men hur hög takhöjd har ni? Och vilken höjd på fönstrena?

H Husetuteiskogen skrev:
Detta hör inte alls hit men hur hög takhöjd har ni? Och vilken höjd på fönstrena?
270cm I takhöjd och 244cm höga fönster

• Gilla
Husetuteiskogen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.