Hej! Problem med ett fönster som inte går att stänga i vår lägenhet. När jag undersöker problemet verkar det som att en skena blivit böjd i mitten och hindrar sista delen av stängningen. Förslag på åtgärd? Kan man bända ner skenan tror ni? Oklart hur det skett tror det var innan vi köpte lgh. Om jag inte kan lösa det själv vem pratar jag med?
På bilderna visas skenan från olika vinklar. Det verkar vara Kvillsfors fönster
tacksam för förslag
Med vänlig hälsning,
Lukas
På bilderna visas skenan från olika vinklar. Det verkar vara Kvillsfors fönster
tacksam för förslag
Med vänlig hälsning,
Lukas
Du borde också fråga dig varför den lossnat och om det finns eventuella följdproblem - undersöka om det förekommer fukt under skenan, eller om det kommit in fukt på andra ställen så det expanderat så pass att skenan lossnat.
Om skenar varit loss länge, eller om det skedde nyligen påverkar förstås ens syn.
Oavsett, gör en lite större kik - det är säkert inget men gör det iallafall.
Om skenar varit loss länge, eller om det skedde nyligen påverkar förstås ens syn.
Går det inte att trycka igen fönstret hela vägen?
Eller har du problem att manövrera spanjoletten? testa spanjoletten med fönstret på vid gavel och smörj spanjoletten när du ändå håller på.
Det ser ut som aluminium profilen rest sig i botten, kontakta BRF då föreningen ofta ansvarar för fönster.
Är det det möjligt att trycka ner aluminiumlisten igen eller fjädrar den upp igen?
Eller har du problem att manövrera spanjoletten? testa spanjoletten med fönstret på vid gavel och smörj spanjoletten när du ändå håller på.
Det ser ut som aluminium profilen rest sig i botten, kontakta BRF då föreningen ofta ansvarar för fönster.
Är det det möjligt att trycka ner aluminiumlisten igen eller fjädrar den upp igen?
1 123abc skrev:Går det inte att trycka igen fönstret hela vägen?
tack för svar! Jag hörde av mig till föreningen och gjorde en felanmälan på styrselsens rekommendation!
Kan inte riktigt trycka ner, får se vad Riksbyggen bedömer!
Ledsen för sent svar har varit ute på landet utan bra mottagning!
stort tack för svar! Det landade i felanmälan till styrelsen på deras inrådanL larka742 skrev:Du borde också fråga dig varför den lossnat och om det finns eventuella följdproblem - undersöka om det förekommer fukt under skenan, eller om det kommit in fukt på andra ställen så det expanderat så pass att skenan lossnat.
Stort tack! Har hört av mig till föreningen!1 123abc skrev:Går det inte att trycka igen fönstret hela vägen?
Klicka här för att svara