Hej, jag får inte till automatiken/timern på cirkulationspumpen på min Folkpools elcentral. Klockan verkar gå men jag lyckas inte ändå.
Hur ska den egentligen vara inställd här för att timern ska fungera?
Jag kan vrida på ett vred bredvid klockan (3 lägen) och på höger sidan av centralen är läge upp automatik, i mitten är det avstängt och ner är det läge på.
Hur ska den egentligen vara inställd här för att timern ska fungera?
Jag kan vrida på ett vred bredvid klockan (3 lägen) och på höger sidan av centralen är läge upp automatik, i mitten är det avstängt och ner är det läge på.
Tack @wrang & @jonaserik! Automatiken har uppenbarligen startat pumpen inatt/idag på morgonen så kanske det är så enkelt som att jag inte förstår klockan.
Jag testar tipset att ställa snurra mittvredet till kl 12 mitt på dagen idag så får vi se hur det fungerar efter det.
Kan det vara så att om man skruvar på vredet manuellt, så slår inte pumpen till eller från? Jag försökte testa mig fram på det sättet igår.
Jag testar tipset att ställa snurra mittvredet till kl 12 mitt på dagen idag så får vi se hur det fungerar efter det.
Kan det vara så att om man skruvar på vredet manuellt, så slår inte pumpen till eller från? Jag försökte testa mig fram på det sättet igår.
Topp
Haha, ja det kanske vore en lösning. Det jag inte förstod förrän sent (efter din post) var att vad klockan var syntes på den förlängda pilen från automatiken till höger. Därav min fundering på hur man ska se vad klockan var.J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara