1 978 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Fogteknik
Börjar dra ihop sig till fogning. Jag kommer att ha olika fogfärg på golv och vägg. På golvet har jag valt att ha en fris runt om som även går upp ca 1dm på väggen. Snyggast vore att använda golvfogen även denna dm på väggen, men är det möjligt att få en snygg skarv mellan de olika fogfärgerna då? Eller bör jag använda väggfogen hela vägen ner? Har inte fogat förr, men det låter svårt att få en sådan skarv bra.
När jag ändå frågar så kan jag även fråga om det går att foga en del av väggen i taget, eller om man måste ta hela samtidigt? Även här blir det en skarv om man tar en del i taget, men med samma färg. En del fogmassor har ju lite kort bearbetningstid.
Tompa
När jag ändå frågar så kan jag även fråga om det går att foga en del av väggen i taget, eller om man måste ta hela samtidigt? Även här blir det en skarv om man tar en del i taget, men med samma färg. En del fogmassor har ju lite kort bearbetningstid.
Tompa
Bäst resultat uppnås om man fogar en hel vägg i taget, men du har gott om tid att blanda nya laddningar bruk, så att du hinner hela väggen i ett svep så att säga.
Klicka här för att svara