Närbild av duschhörn där kakelfog är skadad, med vattenstänk synliga på golvet och väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Upptäckte följande i duschen vid väggen, där golvet sluttar ned mot golvbrunnen. Vi har plastmatta under golvet och vad jag vet väggarna omkring duschutrymmet..... Behöver detta åtgärdas? I så fall finns en quick fix utan att behöva såga ut och byta hela plattan???

Känner mig också dum att duschskrapans plaststång orsakat detta genom att den fallit i golvet några gånger, är det troligt att en stång som slår i plattorna orsakar sådant här. Är det så känsligt. När den ramlat har jag kollat efter sprickor i själva kaklet aldrig tänkt att fogen ska skadas. Jaja

Du behöver inte göra nånting, ingen risk alls.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Du behöver inte göra nånting, ingen risk alls.
Ah skönt att höra.

Jo, jag har misstänkt det som helt hantverksokunnig myself efter att ha sett liknande trådar..men det ser ofräscht ut och rent estetiskt vill man ju att det ska se "rent" ut som tätning i övrigt. 😊 Blir aldrig av med denna fläck.
Kan man rengöra eventuellt skrapa bort lite av tätning där längs väggen möter golvet och tillföra ny silikon eller vad det ska vara?
Har förstått att kakelfogarna kräver sågning och allt möjligt, men detta är ju "bara" listen.

Och orsakar lättare stötar och fall sådant här? Isåfall kan ju en schampoflaska som faller i golvet göra det, vilket händer väl alla. Känns som ett våtrum ska tåla lite?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.