Hej,

Som flera vet bygger jag med Isorast. Deras block är "tandade" i över och underkant för att ett block skall kunna sättas samman med ett annat (precis som en legobit). När blocket ställs mot plattan är det alltså en glipa mellan platta och block. För att inte betongen skall flyta ut i dess hål tätas dom med fogskum. Nu när det har regnat som bara den har vattnet träffat fogskums"bubblan" på utsidan. När jag kollar på insidan av väggen kan jag se att det är fukt på vissa ställen och jag känner att det är via fogen det har tagit sig in.

Skummet som sticker ut från fasaden skall skäras bort och det kommer att komma puts över. Ska sett vara så? Kommer det verkligen att bli tätt i framtiden?

Man använder ju även skum vid fönstermontering så samma problem lär ha uppkommit även där? Någon som kan berätta hur jag ska göra?

Hej Fröberg.

Jag är lite nyfiken på Isorast, vi står i valet o kvalet hurvida vi ska bygga med dem i jönköping. Har följt dina inlägg o förstått att du är väldigt nöjd med samarbetet. Men jag är lite nyfiken på hur ni har löst problemen med fukten för det lät ju lite skrämmande att huset inte blev tätt. Är birger hjälpsam när problemen uppstår eller hur hanteras det? Skriv gärna ett svar eller ännu bättre slå mig en signal om du vill 0736-353 353

mvh maria

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.