Hej
Vi ska måla om vår fasad som består av betongblock. Mellan blocken har tidigare ägare satt vad vi tror är fogmassa.
Kan vi täppa igen de springor som nu finns i den gamla fogmassan. Eller bör vi ta bort allt? Massan som sitter där idag sitter stenhårt.
Vilken fogmassa rekommenderar ni?
Vi ska måla om vår fasad som består av betongblock. Mellan blocken har tidigare ägare satt vad vi tror är fogmassa.
Kan vi täppa igen de springor som nu finns i den gamla fogmassan. Eller bör vi ta bort allt? Massan som sitter där idag sitter stenhårt.
Vilken fogmassa rekommenderar ni?
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Tec7 är ju bästa limmet. Vill ha fakta på det du påstår.MrJay skrev:
Vi har använt det i många år, och jag anser att du har helt fel.
Du kan få mobilnummer till deras säljchef och hälsa från mig. Alternativt kan jag lägga upp en bild hur den blir efter ett antal år, samma bild tillverkaren fått. Jag har ganska lång erfarenhet av Tec7 produkter och använt dessa i över 10 år så jag anser mig ha ganska bra koll…N neo11 skrev:
Trollar du eller är du bara allmänt trög?N neo11 skrev:
Du fick bilder på sprucken/flagnad tec7 och jag erbjöd telnr. till en av deras chefer som jag pratat med om problemet. Den må vara ”bästa limmet på marknaden” men den passar absolut inte som fogmassa utomhus, punkt. Du får gärna fortsätta kommentera om du så vill men du hamnar troligen på min ignorera-lista.
Då jag fogat mellan betongblock/övriga delar på byggen så har vi kört med Sika Pro HP / Sikaflex AT
aldrig fått klagomål. Köp på korv och låna spruta så blir det mer ekonomiskt.
Med vänlig hälsning, fremax
aldrig fått klagomål. Köp på korv och låna spruta så blir det mer ekonomiskt.
Med vänlig hälsning, fremax
Klicka här för att svara