3 212 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Fogen sjunker ner.
Hej
Jag har 2 st gerade brädor som jag har limmat och skråskruvat ihop. Efter detta så har jag dragit en latexfog. När detta har torkat så har fogen sjunkit ner någon mm i springan.
Frågan är, vad gör jag för fel?
Beckers variant av latexfog är det jag använder.
Jag har 2 st gerade brädor som jag har limmat och skråskruvat ihop. Efter detta så har jag dragit en latexfog. När detta har torkat så har fogen sjunkit ner någon mm i springan.
Frågan är, vad gör jag för fel?
Beckers variant av latexfog är det jag använder.
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Brädorna ska målas, inomhus.P psjolin skrev:
Ok. Det är dem på brödgården som rekommenderade latexfog men då får jag prova akrylfog istället
Det vore klart mest optimalt men då jag har en Biltema kap och geringsåg så är det omöjligt att få 100% perfekt (måste ju skylla på nånting).V vectrex skrev:
Då kanske jag ska strunta i att foga, få grunna lite till.
Om du sågar den vänstra listen på vänster sida av sågen och den högra på höger sida så kan sågen i princip såga hur snett som helst bara sågbladet jobbar i ett plan (vilket det nästan måste, då det roterar) och det går fortfarande att få en "helt tät" skarv. Så skyll inte på sågen 
Ok. Virket är vridetByurn skrev:
Haha nä men förstår nog att det är handhavandet som brister, ska försöka tänka till lite extra vid nästa sågning hehe
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden