2 575 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Fogar rasar i klinkergolv
Klinkergolvet i hallen i min bostadsrätt börjar se lite tråkigt ut, fogarna har släppt på några ställen.
Golvet "rör sig" något vid belastning. Det är inte jag som lagt golvet, så jag vet inte att utförandet är korrekt - tänker på huruvida det ligger golvgips under.
Frågan är - värt att försöka foga om eller bara att riva upp golvet helt och göra om?
Golvet "rör sig" något vid belastning. Det är inte jag som lagt golvet, så jag vet inte att utförandet är korrekt - tänker på huruvida det ligger golvgips under.
Frågan är - värt att försöka foga om eller bara att riva upp golvet helt och göra om?
Jag vet ju inte hur mycket det rör sig hos dig men det kan vara värt att foga om med flexfog. Jag har ett klinkergolv på träbjälklag där en del fogar sprack och vittrade - jag fogade om med flexfog och det har hållit i tre och ett halvt år. Men även sådan fog tål knappast hur mycket rörelse som helst.
Ah, flexfog låter intressant, tack för tipset!Farzan skrev:Jag vet ju inte hur mycket det rör sig hos dig men det kan vara värt att foga om med flexfog. Jag har ett klinkergolv på träbjälklag där en del fogar sprack och vittrade - jag fogade om med flexfog och det har hållit i tre och ett halvt år. Men även sådan fog tål knappast hur mycket rörelse som helst.
Hur länge har du bott där?
Eftersom det inte är du som har gjort det, så har de ju hållt minst så länge som du har bott där.
Om det har hållt i fem år, så hade jag kört flexfog och hoppats att det hållit dubbelt så länge, dvs tio år.
Vem vet, sedan bor du kanske inte kvar, eller vill byta golv av annan orsak.
/ Fredrik
Eftersom det inte är du som har gjort det, så har de ju hållt minst så länge som du har bott där.
Om det har hållt i fem år, så hade jag kört flexfog och hoppats att det hållit dubbelt så länge, dvs tio år.
Vem vet, sedan bor du kanske inte kvar, eller vill byta golv av annan orsak.
/ Fredrik
Klicka här för att svara