2 641 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Foga om tegelfasad i kyla?
Jag har beställt omfogning av min tegelfasad från -68 och undrar nu om det finns en lägsta temperatur då det arbetet bör utföras, någon som vet? Det är inte jätteakut så jag väntar gärna till våren om slutresultatet blir bättre.
De som gör jobbet borde veta?
Jag tror (med betoning på tror) att man bör minst ha 3 dygn där tempen inte understiger 5c alls. Tänk på utstrålning också, det kan bli frost på en bil trots plusgrader ute. Täcker man med en presenning t.ex. så motverkas detta en del. Med tanke på risken för felaktiga väderprognoser så hade jag lagt på lite mer marginal än så, eller väntat till varmare tider.
Jag tror (med betoning på tror) att man bör minst ha 3 dygn där tempen inte understiger 5c alls. Tänk på utstrålning också, det kan bli frost på en bil trots plusgrader ute. Täcker man med en presenning t.ex. så motverkas detta en del. Med tanke på risken för felaktiga väderprognoser så hade jag lagt på lite mer marginal än så, eller väntat till varmare tider.
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Dom lär använda b bruk vilket härdar hyfsat fort. Det får aldrig vara minus på dagen dom jobbar, men under 5 plus går bra. Så länge vattnet i bruket inte fryser vilket det gör vid -1 så är det ingen fara, och det fryser inte vid 0 grader. Och blir det någon minus på natten så har cementen härdat såpass att det inte är ett problem.
Men är alltid bättre att köra på våren, bättre temperaturer för bruket bättre ljus på morgon och eftermiddag för dom som jobbar, man ser bättre, bättre resultat, finns lampor dock, men inte samma sak.
Men är alltid bättre att köra på våren, bättre temperaturer för bruket bättre ljus på morgon och eftermiddag för dom som jobbar, man ser bättre, bättre resultat, finns lampor dock, men inte samma sak.
Ute efter samma insats till min västerfasad. Hur gick det och vad kostade detta? Har inte hittat hantverkare som vill åta sig uppdraget än.C cem skrev:
Klicka här för att svara