T Tonfisk40 #1 Medlem · 19 inlägg 7 jan 2022 15:22 Tonfisk40 Medlem 19 inlägg 7 jan 2022 15:22 #1 Vi har fått nya fönster. Jag skall foga mellan smyg och fönster, måla den bruna brädan vit och måla om smygarna. I vilken ordning skall jag göra allt? Tips? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder #fog #foga #fogar #fönster #inomhus #måla
Vi har fått nya fönster. Jag skall foga mellan smyg och fönster, måla den bruna brädan vit och måla om smygarna. I vilken ordning skall jag göra allt? Tips?
Henningelvis #2 Renoverare · Uppsala · 2 175 inlägg 7 jan 2022 15:28 Henningelvis Renoverare Uppsala 2 175 inlägg 7 jan 2022 15:28 #2 Jag hade börjat med att slipa och grundmåla den bruna brädan. Därefter hade jag fogat med övermålningsbar fog och sedan slutmålat.
Jag hade börjat med att slipa och grundmåla den bruna brädan. Därefter hade jag fogat med övermålningsbar fog och sedan slutmålat.
T Tonfisk40 #3 Medlem · 19 inlägg 7 jan 2022 15:35 Tonfisk40 Medlem 19 inlägg 7 jan 2022 15:35 #3 Henningelvis skrev: Jag hade börjat med att slipa och grundmåla den bruna brädan. Därefter hade jag fogat med övermålningsbar fog och sedan slutmålat. Tack! Hur noga är det med att få bort gamla fogrester? Har slitit hela dagen med det men de sitter ju som skam
Henningelvis skrev: Jag hade börjat med att slipa och grundmåla den bruna brädan. Därefter hade jag fogat med övermålningsbar fog och sedan slutmålat. Tack! Hur noga är det med att få bort gamla fogrester? Har slitit hela dagen med det men de sitter ju som skam