3 078 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Foga eller inte i duschutrymme?
Tack för snabbt svar! När du säger att "det inte ska spricka" menar du hårdfogen då? Du råder mig då alltså att sätta silkonfog utanpå hårdfogen i hörnorna?BAS skrev:
En annan fråga i ämnet; har sett ett verktyg i en tidning som jag tror heter fogskrapa, en 90-gradersvinklad kniv som man enkelt tar bort silikonfog med. Har frågat på alla de stora byggvaruhusen och ingen av dem hade hört talas om det. Är det ett specialverktyg och var får man tag på det iså fall?
/Fredrik
Jag tog en vanlig mattkniv med rakblad och "snittade" upp längsmed fogen. Sen var det bara att köra med en stålborste för att få väck fogen. Gick på 20 min för ca 6 m fog.Fredrik L skrev:Tack för snabbt svar! När du säger att "det inte ska spricka" menar du hårdfogen då? Du råder mig då alltså att sätta silkonfog utanpå hårdfogen i hörnorna?
En annan fråga i ämnet; har sett ett verktyg i en tidning som jag tror heter fogskrapa, en 90-gradersvinklad kniv som man enkelt tar bort silikonfog med. Har frågat på alla de stora byggvaruhusen och ingen av dem hade hört talas om det. Är det ett specialverktyg och var får man tag på det iså fall?
/Fredrik
Medlem
· Västernorrland
· 2 103 inlägg
Kallas även för rakbladsskrapa.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden