J
Som rubriken lyder.

Finns det fog för att åtgärda fogen som ser ut enligt bilderna?

Vad kan detta bero på, är det normalt?

Badrummet är cirka 5år gammalt, jag är betydligt äldre men våtrum är inte min paradgren därav söker jag stöd i forumet.

• Skadad fog mellan badrumsgolv och vita rör med mögel och sprickor i en 5 år gammal våtrumsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skada och missfärgning på fog kring en golvbrunn på badrumsgolv med mörka kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Jo den fogen borde man göra om. Görs enklast genom att räfsa upp (med manuellt handverktyg eller multiverktyg) existerande fog och lägga i ny. Sannolikt har de fäst för dåligt då den ser väldigt smal ut, plattorna har lagts lite för nära brunnen.

Vad din ålder har med saken att göra förstår jag inte.

J
K kniv skrev:
Jo den fogen borde man göra om. Görs enklast genom att räfsa upp (med manuellt handverktyg eller multiverktyg) existerande fog och lägga i ny. Sannolikt har de fäst för dåligt då den ser väldigt smal ut, plattorna har lagts lite för nära brunnen.
Jag förstår, är det även så att det bör åtgärdas snarast eller vad tycker du?

BirgitS
Om det var ett företag som renoverade badrummet för 5 år sen så kan företaget ha utfärdat garantier som är längre än 5 år.

• Gilla
Jerald Stuartson
  • Laddar…
K
J Jerald Stuartson skrev:
Jag förstår, är det även så att det bör åtgärdas snarast eller vad tycker du?
Varför vänta? Bara gör det och få det ur världen? Lär väl finnas någon timme ledigt nu på semestern.

Om en firma gjort badrummet kan de va värt att kontakta dem och se om de har någon garanti som täcker

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.