Hejsan, har nu satt upp glasmosaiken ( blå,grå,vit) i köket men tyvärr har fog fastnat i porerna mm i glasmosaiken och det verkar inte vilja släppa taget, suck.
Är jättetacksam för tips och ideer .

Inget roligt när det ser skitigt ut i det nya köket...
 
Det enda jag vet som biter på fogmassa (kalkbaserat) är syra
Pröva med ättika
Det finns även städmedel som är kalklösande
Pröva lite försiktigt så det inte löser något mer än fogmassan
 
Mätta fogarna först med vatten, så suger de inte upp så mycket av syran. Gnugga gärna med en vit skurduk och skölj sedan flera gånger med rent vatten. Lycka till.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.