Nu har man införskaffat sig en tigersåg (Milwaukee SSPE 1300 QX) men väskan till den är i minsta laget så det är svårt att förvara tigersågsblad i den på ett bra sätt, de kan ligga lite löst där elkabeln är men risken är ju uppenbar att den skadas förr eller senare. Så nu letar jag en lämpligt fodral eller väska att ha dem i istället men hittar inte något vettigt, har ni någon koll på om det finns sådana och vad skulle ni i så fall rekommendera?

Jag har ett par kraftiga, hoprullbara, tygfodral från just Milwaukee. Funkar bra, men jag vet inte om de säljs i Sverige. Hittade dem på Home Depot i USA.

Jag har ett stort VP rör med huvar i ändarna funkar bra.

skalman1 skrev:
Bosch har en fin box som säljs ihop med blad. Går säkert att köpa separat också om man vill.

[länk]

Den där boxen såg bra ut, synd bara att den verkar vara ganska kort och av bilden att döma ej kan ta sågblad längre än 15-18 cm, undra om det finns längre varianter av den boxen. Det lutar åt att jag köper en sådan med sågblad så har man ett litet startkit.

Funderar på om man skulle köpa en mindre väska med skumgummi som används för kameror och verktyg så man kan inreda den för sågblad, alternativt någon form av låda med fack i stil med den bosch har fast en större version på 30-40 cm så man får plats med även de längre sågbladen som finns.

Ett whiskyrör, dvs röret som många av flaskorna levereras i funkar bra. Pringlesrör är ett billigare och sämre alternativ, locket sitter mycket sämre på dem.

skalman1 skrev:
Bosch har en fin box som säljs ihop med blad. Går säkert att köpa separat också om man vill.

[länk]
Den lådan är bra och stryktålig, tar dock bara 150mm blad. Har ej sett större.

Jag har mina i originalförpackning (plast, papp etc) nedslängda i en systainer. Funkar ok men är långt ifrån optimalt.

Allt nytt är långt ifrån bättre tydligen...

Till min gamla Milwaukee Tiger så är där gott om plats i plåtväskan för blad m.m i ett stort långt fack.

Gilbert skrev:
Ett whiskyrör, dvs röret som många av flaskorna levereras i funkar bra. Pringlesrör är ett billigare och sämre alternativ, locket sitter mycket sämre på dem.
En lysande anledning till att utöka whiskeysortimentet!d^_^b

K
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.