2 468 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
FM Mattssons blandare 9111
Har just renoverat köket och satt dit denna blandare. Jag är inte nöjd för jag tycker att den inte sitter "stabilt" just där själva pipen sitter i kranen, den vickar när man rör på den. Min man säger att det inte går att dra åt mer för då förstörs gängorna. Vad kan vara fel, han har gjort enligt anvisning säger han. Någon med erfarenhet av denna blandare som kan ge tips, eller skall den sitta och "vicka"?
HEPP!
Hej Guns, jag har samma problem på min blandare av samma modell! Den liksom vickar trots att den sitter så hårt den ska, det känns inte bra för en blandare som kostade över tusenlappen! Jag gjorde ett försök i somras att kontakta FMM men orkade inte riktigt ända fram... ??? Dom svarade ej så det rann ut i sanden...
Jag ångrar idag att jag ej tänkte lite längre och köpte en Mora Inxx.
Jag har tyvärr inga råd men hör du nåt så ska det bli kul att se svaret.
MVH
/ PJ
Hej Guns, jag har samma problem på min blandare av samma modell! Den liksom vickar trots att den sitter så hårt den ska, det känns inte bra för en blandare som kostade över tusenlappen! Jag gjorde ett försök i somras att kontakta FMM men orkade inte riktigt ända fram... ??? Dom svarade ej så det rann ut i sanden...
Jag ångrar idag att jag ej tänkte lite längre och köpte en Mora Inxx.
Jag har tyvärr inga råd men hör du nåt så ska det bli kul att se svaret.
MVH
/ PJ
Har en blandare från den firman, vet tyvärr inte modellnumret...typ som ett upponervänt J... *ler*
Anyways, problemet känns igen. Dessutom är den ju den där moderna typen som levererar kallt vatten från klockan 4 till klockan 6 (om vi räknar att justeringen går från kl 4 till kl 8. )
Och det ställer till problem! Vi i vårt lilla hushåll älskar att bada. Och med en 110 liters vv-beredare från mitten av 80-talet så blir det lurigt att både bada OCH diska...om man inte som vi valt att lägga tempen på 85 grader.
Justeringen av diskvattentemperaturen blir dock helvetiskt svår med den blandaren, iom att hetvatten-området är så litet.
Med facit i hand hade vi aldrigt betalat extrapengarna. SILVANs budgetvariant nästa gång!
Mogge: nej, inte riktigt den. En enklare modell. Eftersom jag är helt novis på VVS så visste jag inte att man kan justera maxtempen på de...vore himla smidigt. Och JA...det är bra hett i dagsläget på full! (Är dock smidigt om det är nåt som sitter fast, sköljs bort bra!)
Är det enkelt att justera blandaren?
Har funderat lite på varför pipen vickar...
...är det nån av er som också har en sån där duschpip? Alltså en pip som har en duschmunstycke som man ställer om det ska vara stråle eller sköljdusch?
En kran utan rör man ju mest i sidled, men om man har en sån pip (som vi) så drar man ju ibland också...
Bara en tanke!
Min pip har glappat från början. Jag hade bara inte reflekterat över det innan den här tråden. Fått en ny pip nu och är helnöjd. Först nu märker jag att den har varit glapp.
Har inte haft någon duschpip men o andra sidan var min glapp från början.
Har inte haft någon duschpip men o andra sidan var min glapp från början.
Klicka här för att svara