Min takdusch FM Mattsson Duschset Ebro har efter 5 år helt plötsligt efter att man har duschat med taksilen och sen stängt av vattnet börjat rinna i ca 30sek -1 min.

Detta beteende har jag ej upplevt tidigare utan då kom det kanske 10 droppar efter att man har stängt av duschen men nu verkligen rinner det ner.

Jag misstänker att det är själva silen som har blivit otät någonstans.

Då inställer sig ju den intressanta frågan. Är det någon som upplevt samma problem och hur löste ni det ?

Är det någon som vet hur själva insatsen med hålen sitter fast i höljet ? Det sitter en skruv i centrum av silen som jag plockat bort men ändå får jag inte loss silen utan att jag är rädd för att ha sönder något.
Jag har försökt leta på FM Mattssons sida men endast hittat instruktioner för själva blandaren. Troligen ska man inte vara och pilla här själv utan istället köpa en ny.

Givetvis kan jag ju köpa en ny. Men hur roligt är det samt att jag hellre lägger den tusenlappen på något roligare.
http://www.hemfint.se/fm-mattsson-duschsil-ebro-krom?aref=prru

Ja den ska kalkas av också.
IMG_1789.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej, om det fortfarande är aktuellt så kan jag hjälpa dig, då jag själv hamna i samma sits. Om du håller silen som en diskus mellan dina händer och skruvar moturs........så ....

• Gilla
Servess
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.