Försöker ta ut reglerpaketet för att rengöra men det verkar sitta fast och går isär.. Tips?
Går isär vid pil på bild

• Diagram över blandarregler med grön pil som visar sammankopplingspunkt där delar går isär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C Chriskay skrev:
Försöker ta ut reglerpaketet för att rengöra men det verkar sitta fast och går isär.. Tips?
Går isär vid pil på bild
Hej

Har samma problem som dig, hittade du någon lösning?

Nej, vågade inte testa mer, har stått ut med dåligt tryck sen.. Idiotiskt men det blir bättre efter nån minut. Hade tänkt byta men ska flytta så skiter i det. Lycka till!

Hej!

Nu är jag i samma sits här, reglerpaketet delar sig när man försöker dra ut det. Löste det sig för någon av er? Är det bara att ta i och dra så mycket som man orkar med något lämpligt verktyg, eller finns det något annat knep?

Det ordnade sig för min del. Efter att ha skruvat ihop det en gång och sedan tagit isär det så lossnade den så lätt så. Tror att det berodde på att jag lyckades vrida loss den genom att sätta dit temperaturvredet igen och vrida det lite fram och tillbaka några gånger.
Den andra gången så hade jag dessutom lite vattentryck kvar (huvudkranen avstängd, men jag hade inte släppt ut trycket genom någon annan kran som jag hade gjort den första gången), som kan ha hjälpt till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.