Hej,
Vi har fått en laddbox till elbil installerad. Den är inkopplad i fasadmätarskåpet. Mitt problem, (eller kallas det utmaning nuförtiden?) är att strömkännarna är monterade inomhus i centralen. Dessa ska alltså flyttas ut i fasadmätarskåpet. De tre strömkännarna är kopplade till en liten kopplingsplint. Hur lossar man den från DIN-skenan? Se bild. De två plastbitarna på var sida är lätta att lossa, men hur gör man med resten? Jag tänkte fråga här först för att undvika att bända och dra allt för mycket.
PS. Ja, huvudsäkringen har löst ut en gång. DS.
Vi har fått en laddbox till elbil installerad. Den är inkopplad i fasadmätarskåpet. Mitt problem, (eller kallas det utmaning nuförtiden?) är att strömkännarna är monterade inomhus i centralen. Dessa ska alltså flyttas ut i fasadmätarskåpet. De tre strömkännarna är kopplade till en liten kopplingsplint. Hur lossar man den från DIN-skenan? Se bild. De två plastbitarna på var sida är lätta att lossa, men hur gör man med resten? Jag tänkte fråga här först för att undvika att bända och dra allt för mycket.
PS. Ja, huvudsäkringen har löst ut en gång. DS.
Bästa svaret
Tack. Mycket informativt!
Om jag inte har helt fel så kommer mest troligt de där spolarna att förstöras om du kopplar bort dem rent elektriskt, men låter dem sitta kvar runt fasledarna - ta bort dem ifrån fasledarna innan du kopplar lös dem ifrån plinten, och sedan omvänt när du monterar dem igen
Jag hade tänkt bryta strömmen ute i fasadmästarskåpet, så hela anläggningen är strömlös.O Onkelborg skrev:
Klicka här för att svara

