Hej!

Jag ska ny parkett på befintlig golv så att det höjs 14 mm + 2 mm foam under parketten, totalt 16 mm höjning således.

Behöver dra ut min Jötul F373 och undrar hur man ska göra för att undvika skador på gladskivan under kaminen. Har F373 tassar på grunden? Vi installerade den för 17 år sedan så jag har glömt bort hur vi installerade.

Är det bara att dra ut mot sig eller hur ska man göra?

Tack på förhand!
Daniel

• En svart Jötul F373 kamin placerad på ett trägolv med reflektioner i glaset och en ljus vägg bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En svart Jötul F373-kamin med glasruta står på ett trägolv, delvis på en genomskinlig golvskiva. Rökröret är anslutet till väggen.
    Skapa konto
Jag skulle lyfta upp den på en "möbelhund" och rulla undan den till ett annat rum under tiden du byter golv.

D DMcK skrev:
Jag ska ny parkett befintlig golv så att det höjs 14 mm + 2 mm foam under parketten, totalt 16 mm höjning således.
Du ska alltså även höja kaminen 16 mm?
Hur blir det med rökrörsanslutningen?

Demmpa Demmpa skrev:
Du ska alltså även höja kaminen 16 mm?
Hur blir det med rökrörsanslutningen?
Kaminkillen kommer hjälpa med det.

F fribygg skrev:
Jag skulle lyfta upp den på en "möbelhund" och rulla undan den till ett annat rum under tiden du byter golv.
Känner du till om grunden har några mjuka tassar? Går inte titta under...

• Svart rund bas på trägolv med reflektion, möjligtvis en del av en möbel eller konstruktion.
    Skapa konto
D DMcK skrev:
Känner du till om grunden har några mjuka tassar? Går inte titta under...
Behöver dra den mot mig först för att kaminen ska komma loss och sedan använda mig av möbelhund...

Demmpa Demmpa skrev:
Här har du manualer mm,
[länk]
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.