Hej alla!

Jag håller på att pyssla i stallet (bygger om ett kostall till snickeri/gårdsverkstad) och har kommit till den inkommande vattenledningen in i ladugården. Jag skulle vilja att ledningen gick upp på väggen från det håll den kommer in i ladugården (från boningshusets källare där pump och hydrofor sitter), men för tillfället går det gamla gjutjärnsröret upp igenom betonggolvet ca 1.5 meter in i rummet.

Har någon nåt tips på hur jag ska gå tillväga för att flytta vattnet? Jag vill inte ha ett fett rör stickandes upp ur golvet där vill röra mig fritt och jag vill kunna dra slang utmed en vägg istället för hängandes i taket vidare till stalldelen där djuren är.

Bila ner runt röret, kapa det, sätta på en 90 graders vinkel och nåt rör/slang tycker jag låter smidigt. Egentligen vill man ju gjuta igen också men det känns lite farligt...

Jag vet inte hur djupt röret går ner, men gissningsvis till frostfritt. Jag har varken lust att gräva på utsidan för att hitta var slangen går in i ladugården eller bila mig ner så långt på insidan om jag inte verkligen måste.

Photo 2013-04-23 21 36 07.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Photo 2013-04-23 21 36 28.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.