M
Hej på er!

Jag vänder mig hit då jag tidigare fått många bra svar på mina frågor, och jag kan inte få upp någon annan info om detta, inte ens på Google...

Vi är relativt nyinflyttade i ett hus som är ganska litet, 96 kvm på 3 rum. Den biten har vi löst, men vi kan för allt i världen inte få till badrummet.

Det finns ett badrum i huset, och där står då alltså tvättmaskinen tillsammans med duschen. Trångt nog, men av någon outgrundlig anledning så valde den förra husägaren att sätta fjärrvärmestationen i ett av de intresserade hörnen på toaletten...

Vi vill få in ett mindre badkar, men så länge stationen sitter där så blir det omöjligt. Jag blir så irriterad varenda gång jag går in i badrummet.

Det finns plats i ett fördraget garderobsutrymme i hallen där stationen skulle kunna sitta, och det har vi ordnat efter att vi flyttat in, så den förra.ägaren hade inte tillgången till det utrymmet.

Har någon av er erfarenhet av detta? Hur omständigt är det?

Är det kanske till och med någon VVS:are här inne som uppskattningsvis kan gissa på vad ett sånt projekt kan komma att kosta? Den ska isf inte flyttas långt, det är väl ca 6-7 meter ut till hallutrymmet.

Tack på förhand!

Maja

Man brukar sätta fjärrvärmecentralen i ett rum med golvbrunn för kondensvatten eller om det börjar läcka. Nu blir det inte så mycket kondensvatten från fjärrvärme så det fungerar bra med en hink. Men det är nog därför den är monterat i badrummet.

Ring din fjärrvärmeleverantör och hör med dem angående att flytta centralen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.