Det låter som en god idé.M merbanan skrev:
Har precis isolerat och installerat avfuktare i krypgrunden kan jag nämna
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Update
Skivan/väggen som delar rummet.
Jag behöver ju lossa på boxen för att ta ner skivan och sen regla ny vägg på nytt.
Vill transtema montera den i min krypgrund?
Alt. Kan jag lossa den och tejpa upp den på andra väggen. Så jag kan arbeta och sedan flytta ner den själv?
Skivan/väggen som delar rummet.
Jag behöver ju lossa på boxen för att ta ner skivan och sen regla ny vägg på nytt.
Vill transtema montera den i min krypgrund?
Alt. Kan jag lossa den och tejpa upp den på andra väggen. Så jag kan arbeta och sedan flytta ner den själv?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 264 inlägg
Om du låter Transtema flytta på fiberboxen kan du få den flyttad var du vill.
Om du vill försöka göra det själv måste du frilägga allt själv och det måste finnas en öppning stor nog för fiberboxen genom golvet om den ska ner till krypgrunden.
Om du vill försöka göra det själv måste du frilägga allt själv och det måste finnas en öppning stor nog för fiberboxen genom golvet om den ska ner till krypgrunden.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 775 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 775 inlägg
Gissningsvis kostar det 4000-7000kr att flytta, beroende på hur långt det är till fördelningsskåp och om det går smidigt att blåsa. Det brukar va timm-pris när man vill flytta den och måste förlänga fibern, så allt hänger på hur smidigt det går.
Jag skulle satt den i krypgrunden om det är torrt där och lätt att komma in.
Jag skulle satt den i krypgrunden om det är torrt där och lätt att komma in.
Läste att flytt av box kostar runt 3.500:- så länge de inte behöver blåsa nytt osv.M merbanan skrev:
Men hur pass tålig är den svarta kabeln?
Den som oroar mig.
Tänkte ev. Att jag backar skruvarna och sedan sätter en regel bakom och skruvar fast boxen igen.
Låter bäst och billigast.
Är väl omskarvning som ska till.
Flytt av fiberjack
Priset för flytt av fiberjack är 3395kr inkl. moms.
Tillkommande kostnader
Detta omfattar teknikerbesök, resa samt omskarvning och montering av befintligt
Kan förekomma när arbetets omfattning blir större än beskrivet ovan, exempel na fiberkabeln inte gâr att återanvända eller när man behöver göra ett nyt kabelintap av fastigheten. Det kan resultera i att vi behöver göra arbetsmoment som tilexemp kabelblåsning, eller håltagning. Dessa arbetsmoment kan även kräva planering, pro revidering av dokumentation.
Detta debiteras följande:
• Löpande timkostnad - 895kr/h, inkl. moms. . Material. • Under vissa arbeten förekommer underentreprenörer. Dessa debiterar viN entreprenadspåslag enligt gällande normer.
https://natandring.tns.transtema.com/Priser för flyttärenden.pdf
Är väl omskarvning som ska till.
Flytt av fiberjack
Priset för flytt av fiberjack är 3395kr inkl. moms.
Tillkommande kostnader
Detta omfattar teknikerbesök, resa samt omskarvning och montering av befintligt
Kan förekomma när arbetets omfattning blir större än beskrivet ovan, exempel na fiberkabeln inte gâr att återanvända eller när man behöver göra ett nyt kabelintap av fastigheten. Det kan resultera i att vi behöver göra arbetsmoment som tilexemp kabelblåsning, eller håltagning. Dessa arbetsmoment kan även kräva planering, pro revidering av dokumentation.
Detta debiteras följande:
• Löpande timkostnad - 895kr/h, inkl. moms. . Material. • Under vissa arbeten förekommer underentreprenörer. Dessa debiterar viN entreprenadspåslag enligt gällande normer.
https://natandring.tns.transtema.com/Priser för flyttärenden.pdf
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 264 inlägg
tar du dit en tekniker dra de tillbaka fibern ner i grunden, sen borrar du hål i garderoben drar upp den där, sen säkerställer de att du sätter fiberuttaget där, eller , varför inte sätta fiberuttaget i grunden , så drar du fiberpatch sen i ett 20 rör dit du vill ha det. Mycket bättre lösning så slipper du problem i framtiden vid nästa reparation.
Våra tekniker hade aldrig accepterat en sån installation som du har nu just av denna anledningen...
Våra tekniker hade aldrig accepterat en sån installation som du har nu just av denna anledningen...