7 075 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
Flytta ett mindre fritidshus?
Hej.
Jag och min fru funderar på vad det skulle kunna kosta på ett ungefär att flytta ett mindre fritidshus om ca 30-40kvm inom södermanlands län.
Min mor har en stor tomt som hon funderat på att ställa en friggebod till oss på men då vår familj har växt skulle vi behöva något större. Av en ren händelse hittade vi ett fritidshus på ca 35kvm som bortskänkes mot att vi kommer o hämtar det.
Detta skulle ju vara kanon för oss jämfört med en frigga..
Men frågan är ju om det kostar mer än det smakar, så därför undrar vi vad det skulle kunna gå på. Jag tar för givet att det hus vi sett skulle gå att "ta som det är" alltså inte behöva montera ned.
Nån som har en aning, som kan ge en "höftning" på vad det skulle kunna kosta?
Jag och min fru funderar på vad det skulle kunna kosta på ett ungefär att flytta ett mindre fritidshus om ca 30-40kvm inom södermanlands län.
Min mor har en stor tomt som hon funderat på att ställa en friggebod till oss på men då vår familj har växt skulle vi behöva något större. Av en ren händelse hittade vi ett fritidshus på ca 35kvm som bortskänkes mot att vi kommer o hämtar det.
Detta skulle ju vara kanon för oss jämfört med en frigga..
Men frågan är ju om det kostar mer än det smakar, så därför undrar vi vad det skulle kunna gå på. Jag tar för givet att det hus vi sett skulle gå att "ta som det är" alltså inte behöva montera ned.
Nån som har en aning, som kan ge en "höftning" på vad det skulle kunna kosta?
hallo flyttade en stuga på 8x5 m förra sommarn...vi lyfte huset en sida åt gången med hjälp av domkrafter la under stora H-balkar ca 1m över på var sida ringde sen en kran bil som lyfte på det på bilen han tog 900kr/tim ,lyftning + transport tog 2tim =1800+moms balkarna kostade 100kr/m 20m =2000
Tack för svaret!
Inte alls så dyrt och omständigt som jag hade trott. Antar att det är en del förberedande arbete med att kolla den väg man ska åka med elledningar o broar o dyl. Men en fritidsstuga är väl inte så fasligt hög så det spelar någon roll kanske.
Återigen tack för svaret, ska forska vidare i detta.
Inte alls så dyrt och omständigt som jag hade trott. Antar att det är en del förberedande arbete med att kolla den väg man ska åka med elledningar o broar o dyl. Men en fritidsstuga är väl inte så fasligt hög så det spelar någon roll kanske.
Återigen tack för svaret, ska forska vidare i detta.
Klicka här för att svara