I vårt hus från 1942 är all el utbytt till jordat. Dock sitter en väggströmbrytare till en taklampa så en sida av en garderob i stället för i väggen.. Nu ska garderoben ut och min fråga är om jag får flytta denna strömbrytare till väggen själv?! När man öppnar garderoben ser man en slang som leder från väggen till dit strömbrytaren sitter.

Som svar på frågan som du ställer den säger jag: Nej, det får du inte.

Tack för bestämt besked :) Du är elinstallatör ser jag.. Vad skulle ett sånt projekt kosta tror du? (Skiljer sig väl såklart från firma till firma..)

Om du kan leva med utanpåliggande kabel o utanpåliggande brytare på väggen
så är det ett 15 minutersjobb, plus mtrl en hundralapp.
Bor du inte i en avkrok o är hyfsat flexibel så kan nog någon elektriker ta
det när han har vägen förbi...
/M

MatsT jag tror att du kan få komma och jobba åt mig, för mig skulle det ta minst en timme och gå matr. för minst 150:- sedan vill jag nog ha betalt för både resan och restiden. Så om det inte är nått annat oväntat som dyker upp skulle det hos oss kosta minst 7-900:- och måste jag avbryta nått annat jobb för att åka dit blir nog kostnaden den dubbla.

elmont skrev:
MatsT jag tror att du kan få komma och jobba åt mig, för mig skulle det ta minst en timme och gå matr. för minst 150:- sedan vill jag nog ha betalt för både resan och restiden. Så om det inte är nått annat oväntat som dyker upp skulle det hos oss kosta minst 7-900:- och måste jag avbryta nått annat jobb för att åka dit blir nog kostnaden den dubbla.
Hej,

Hade en elektriker hemma hos mig i förra veckan som fixade ett liknande jobb (flyttade en kontakt med utanpåliggande sladd till en nyuppsatt kontakt 1.5 meter bort). Tog honom runt 15 minuter, kostade mig ungefär en hundralapp för material. Han gjorde jobbet ihop med en del andra småsaker, så jag betalade inte resan specfikt för just detta jobb. Dock, de tar bara timpris för restiden, så det hade kostat mig för denna del runt en tusenlapp om det var det enda de gjorde.

--- Mats ---

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.